Poznaj Najważniejsze Czynniki Odżywcze Te W Rybach

Poradnik Klienta

Poznaj Najważniejsze Elementy Odżywcze Obowiązujące W Rybach Świeże ryby – szczególnie te tłuste i morskie (łosoś, śledź, makrela), ale te hodowlane (pstrąg, karp) – obfitują w witaminy, mikroelementy także nowe elementy odżywcze. Jakie z nich jeść i dlaczego? Poznaj powody, dla jakich warto urozmaicić jadłospis, wprowadzając do niego ryby morskie i słodkowodne.

Poznaj Najważniejsze Elementy Odżywcze Obowiązujące W Rybach

Spożycie ryb w Polsce – mimo coraz popularniejszej otwartości na inne smaki, a ponadto rosnącej świadomości zdrowego odżywiania – jest zawsze małe. Statystyczny Polak zjada ok. 13 kg ryb rocznie, podczas gdy Japończyk blisko pięć razy więcej. Dietetycy zalecają, by jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu – ze powodu na ich liczbę odżywczą i prozdrowotną. Jakie elementy można odkryć w rybach?

Kwasy omega-3
W rybach morskich to są m.in. nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Robienie tych cechów na układ żywy istnieje nie do przecenienia: począwszy od dobrego pomysłu na wspieranie rozwoju układu nerwowego, poprzez łagodzenie stanów zapalnych, przeciwdziałanie miażdżycy i zakrzepom, aż po regulowanie poziomu cholesterolu i trójglicerydów we natur. Coraz częściej kojarzy się kwasy omega-3 z życiem antydepresyjnym, i choćby z profilaktyką nowotworów.

Mikro- i makroelementy
W rybach znajdziemy m.in.:

fosfor (bierze wkład w procesach regeneracyjnych),
selen (jest służenie antyoksydacyjne i zapobiega komórki przed działaniem wolnych rodników),
jod (wspomaga dobre funkcjonowanie tarczycy),
fluor (dba o stan kośćca i rozwija zęby).
Również w ciele ryb to są witaminy: A, E i C. Posiada ono oraz bogate źródło witaminy D, która stanowi szczególnie ważna w życiu homeostazy organizmu, pyta o jego moc i korzysta układ z ważną czynnością układu hormonalnego.

Potrzebne białka i aminokwasy
Mięso ryb dzieli się sporą zawartością białka oraz lizyny, cysteiny i metioniny, czyli aminokwasów niezbędnych ludzkiemu organizmowi, i przez niego niewytwarzanych. Cechują się wysoką strawnością natomiast są przyswajane w prawie 90%. Jest toż zbawienny pomysł na międzynarodowy stan odżywienia organizmu – i przy tym oznacza budowę mięśni, produkcję kolagenu, poprawia koncentrację.

zobacz również Poznaj najważniejsze składniki odżywcze obecne w rybach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *